Ana Sayfa / Video / Pınar Ataer Oyunculara Dans Hareket Atölyesi Başlıyor…

Pınar Ataer Oyunculara Dans Hareket Atölyesi Başlıyor…

Pınar Ataer

2002 senesinde Yıldız Teknik Üniversitesi Sahne ve Gosteri Sanatları kısmı çağdaş dans programından mezun olurken gerçekleştirdiği koreografisi “Makyajsızdı uykusu” adlı eserini Ankara Devlet Opera Balesi Dans Platformunda sergileme imkanı buldu.

İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda destek oyuncu olarak yer alırken” Kaygusuz abdal” adlı eserde Nasuf Barın’ın koreograf asistanlığını yapmış oldu.

Göstermiş olduğu başarı üstüne Sönmez Atasoy, Pınar Ataer ile çalışmak istedi.

İlk resmi kurum koreografisini 2002 senesinde İstanbul devlet Tiyatrosu’nda Osmanlı Dram Kumpanyası ile gerçekleştirmiş oldu.

Şu anda 70’in üstünde kurumsal, hususi tiyatro ve çağdaş dans koreografisi vardır.

Pınar Ataer’in bakış açısından Koreografi

Koreografi de bedeni sahne üstünde iyi mi ,, var’’ ettiğiniz önemlidir.

Performansçının hareketleri koreografın bedeninden değil hayalinden çıkmalıdır.

O süre hareket emanet duygusundan kurtulur ve oyuncuya ilişkin halini alır.

Pattern’in şu demek oluyor ki yerleşim örgüsünün çeşitliliği kadronun kalabalığına göre farklılık gösterir.

Mühim olan çeşitliliğin en mütevazı ve en anlaşılır duyguya ulaştırmaktır.

Koreograf kişinin idrak sistemini çözüp( görsel mi? işitsel mi? dokunsal mı?) ona gore kişiye bunu aktarmakla yükümlüdür.

Şahıs aktarılanı anlayabilir fakat hissetmeyebilir onun hislerini ön plana çıkarmak için onunla birebir emekler yapmak gerekebilir.

Toplu danslarda koreografın, koreografiden güvenilir olması ve bir stilizasyona hizmet etmesi gerekir.

Tiyatroda danslar yönetmenin hayal etmiş olduğu projenin bir parçasıdır fakat oyundan ayrıştırıldığında da oyunu iyi bir halde ifade edebiliyor olmalıdır.

İnsanların işitsel duygudan görsel duyguya daha çok yoğunlaşa bilmesini sağlamak koreografını işidir.

Drama koreografileri üst melodiye gore yapılır.
Pınar Ataer’e gore fena müzik yoktur, fena koreograf vardır.

Öğretmenlik

Pınar Ataer oyuncularla dans atölyesi, Dans eğitmeni
Tan Sağtürk akademi Klasik Bale, Uzman bale öğretmeni
Mimar Sinan Üniversitesi , Klasik Bale öğretim görevlisi
T.C.Haliç Üniversitesi Tiyatro Ana Sanat Dalı, Dans öğretim görevlisi
Müjdat Gezen S.M. Konservatuar & Actor Studio, Dans Eğitmenliği
Hususi Ebru Bale Kursu,Uzman Bale Eğitmeni
Beykent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Hareket ve Dans öğretim görevlisi
YıldızTeknik Üniversitesi, Klasik Bale Asistanlığı
İstanbul Devlet Konservatuarı, Çağdaş Dans Öğretim Görevlisi
İstanbul Teknik Üniversitesi, Konservatuar Girişimleri Doğaçlama
Prezantasyon ve Hareket Dersleri Eğitmenliği
Eminönü Halk Eğitim Merkezi, Klasik Bale Eğitmenliği
Hususi Istek Bale Okulu, Klasik Bale ve Çağdaş Dans Eğitmenliği
Performansçı

Performans ferdin projeyi kendi bedeninden seyirciye aktarımıdır.

Gövde hislerin harekete dönüşmesini sağlamalıdır.

Eğer bedeni aktarıcı olarak kullanabiliyor ve hislerini karşı tarafa aktarabiliyorsan performans o süre tam anlamıyla gerçeğe dönüşür.

Bir performans sanatçısı yapmış olduğu işe %100 inanmalıdır yoksa emekleri tamamen gerçeklikten uzaklaşır..

Dans ve hareket değişimin sürecidir. Hareketle yaşam süreci tamamlanır.

Dans edersen sıkışmazsın olduğun yerde, durduğun yerde kim olduğun da, hissinde ve anda.
An senden geçmiş olduğu her an hareketin ona vasıta olur.

Harekete geçtiğinde akıl ve zihninin ötesinde bir iletişimde olursun kendinle diğeri bedenle ve hareket eden her şeyle. mevcud herşeyde hareket eder görmesende.
Bu kozmik yazışma ve öz bağlantı seni rahatlatırken çarpadabilir.

Dans sana ilişkin olmayan la yapayla öyleki bir yüzleştirir ki seni, seni senden alıp başka bir yere koyar.

Vücudunda özgür olmak en mühim varoluş amaçlarındandır.

Pınar Ataer 18yaşına kadar tertipli olarak Klasik bale projelerinde performans sanatçısı olarak yer aldı.

Çağdaş dansı bitirdikten sonrasında Ankara çağdaş dans topluluğu ve Cemal Reşit Rey Tiyatroları’nda performansçı olarak vazife aldı.

Pınar Ataer ile oyunculara dans hareket atölyesi 2 Ekim’de başlıyor.

OKUDUYSANIZ yada IZLEDIYSENIZ PAYLAŞIN LÜTFEN HERKEZ OKUSUN HERKEZ IZLESIN. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir